RE: Opdatering af systemet.

From: Morten Vinding Nielsen (none@mvn--orange.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Nov 2001 - 11:30:41 CET

From: Morten Vinding Nielsen <none@mvn--orange.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Opdatering af systemet.
Date: Fri, 23 Nov 2001 11:30:41 +0100

Hvis det er ting fra portstræet er en mulighed at cvsup'e dit ports træ og
så køre pkg_version (tager lidt tid) for at se hvad der er kommet nye
versioner af. Hvis du også putter en -c på kan du også se hvilke kommandoer
du skal bruge for at opdatere, men LAD VÆRE MED AT GØRE DET.

Problemet er at mange af programmerne har en del dependecis som du også skal
tage hensyn til en måde at gøre det på er at bruge portupgrade fra
portstræet: /usr/ports/sysutils/portupgrade

portupgrade bruges således:

cd /usr/ports/shells/bash2
portupgrade bash-2.03

MEN jeg er IKKE sikker på at portupgrade tager hensyn til alle dependecis i
alle situationer...

Er der nogen der ved lidt mere om det her?

/Morten