Re: sendmail trouble

From: Flemming Kraglund (none@fk--kraglund.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Nov 2001 - 13:24:48 CET

Date: Wed, 21 Nov 2001 13:24:48 +0100
From: Flemming Kraglund <none@fk--kraglund.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sendmail trouble

Sidsel Jensen wrote:

> Hej Rødder
>
> Jeg sidder og bakser med et rigtig irriterende problem.
>
> Jeg har en server, som står i en meget lukket serverfarm.
> Så lukket, så der ikke er intern dns og alt mail skal forwardes ukritisk
> til en anden box, som så har lov til at sende det ud.
>

> selvom jeg skriver sendmail -v sj@213.129.28.30, som ikke burde kræve
> noget opslag, får jeg stadig "nslookup failed" og mailen bliver defered.
> :(

Her kan du bruge sj@[213.129.28.30] som vil forbigå dns opslag (for at
få navnet)
Det er en meget gammel 'feature' som jeg en gang havde brug for da jeg
brugte
sendmail over et ikke ip netwærk :-)

Så hvis du skal forwarde all mail ukritiskt kan du bruge:

DS[ip] # for qualified mail (user@host)
DR[ip] # for local mail (user)

I princippet kan du skære din sendmail.cf ned til et par linier som gør
det :-))

/FK