RE: Rackserver til FreeBSD

From: Morten Vinding Nielsen (none@morten.vinding.Nielsen--mobilix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 May 2001 - 11:45:59 CEST

From: Morten Vinding Nielsen <none@morten.vinding.Nielsen--mobilix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Rackserver til FreeBSD
Date: Thu, 31 May 2001 10:45:59 +0100

Den her kom da vist aldrig frem:

Er der slet ikke andre end mig der har rodet med Dells 1550?

Nå men så kan jeg fortælle at vi har haft den i produktion i godt et døgn,
men den blevet taget ned igen fordi det var en lidt midlertidig opstilling,
men i den periode kørte den upåklageligt.

Desværre har vi ikke sat nogen i vores produktion endnu men det er bestemt
planen.

Selv har jeg leget en del med den og jeg har ingen problemer haft, har både
installeret 4.1.1 og 4.2 på den uden problemer, den skulle efter sigende
performer temmelig godt (har ikke personligt målt det) og
hardwaren/mekanikken er til UG.

Vigtige ting der skiller en rigtig server fra et kabinet med et standard
motherboard er bla. at den kan sættes op til at redirekte fra skærmen til
serielporten (inkl. bios ol. men BSD skal dog også sættes op til com
console) og at den har VGA, power switch og keyboard/mus på både forplade og
bagplade.

Og til en pris omkring 20.000,- for min. konf. ligge den faktisk i et
rimeligt pris niveau syntes jeg.

Morten Vinding Nielsen

Ps. Jeg vil lige understrege at jeg intet har med Dell at gøre, det her er
faktisk min mening :)