Re: ftp sessions - freebsd 4.2

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 May 2001 - 08:15:48 CEST

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ftp sessions - freebsd 4.2
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 30 May 2001 08:15:48 +0200 (CEST)

michael dreves wrote:
> jeg har en freebsd box sat op som gateway mod nettet. der sidder
> 2. stk 3com nic's i kassen. det bagerste interface er forbundet til
> en 100Mbps switch (non blocking)- foreste interface er almindelig
> 10Mbps mod en router.
>
> der er konfigureret ipfw, men ikke nogen form for traffic shaping.
>
> mit problem er at når jeg laver en ftp session fra en anden freebsd box
> (også 100Mbps) mod det bagerste interface (100Mbps) på min gateway
> kan jeg absolut ikke få mere throughput en 20-30 Kbps, og det er jeg
> ikke helt tilfreds med. Jeg har ikke teste med andre former for fil
> [...]

Det lyder som om at du har et half-/full-duplex problem.
Check at dine FreeBSD bokse og dine switche er helt enige om at I
kører full-duplex.
Cisco switche er generelt meget dårlige til at detektere
full-duplex korrekt.

        FJ

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---