ftp sessions - freebsd 4.2

From: michael dreves (none@michael--karolinelund.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 May 2001 - 02:18:17 CEST

Date: Wed, 30 May 2001 02:18:17 +0200
From: michael dreves <none@michael--karolinelund.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk, mlegene@sandbox.optiglobe.net.ar
Subject: ftp sessions - freebsd 4.2

hey...

jeg har en freebsd box sat op som gateway mod nettet. der sidder
2. stk 3com nic's i kassen. det bagerste interface er forbundet til
en 100Mbps switch (non blocking)- foreste interface er almindelig
10Mbps mod en router.

der er konfigureret ipfw, men ikke nogen form for traffic shaping.

mit problem er at når jeg laver en ftp session fra en anden freebsd box
(også 100Mbps) mod det bagerste interface (100Mbps) på min gateway
kan jeg absolut ikke få mere throughput en 20-30 Kbps, og det er jeg
ikke helt tilfreds med. Jeg har ikke teste med andre former for fil
transfer
som f.eks. scp eller samba. derimod får jeg fint throughput henover
gatewayen
ud mod nettet (for mit vedkommende er det 52-53 Kbps) hvilket er ca.
100%
bedre end hvis jeg skal direkte ind på gatewayen.

jeg har talt med en enklet mere, som oplever samme problem på 4.2 men
ingen,
som er kommet tæt på løsningen.

-michael