Re: Køb af notebook

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 May 2001 - 22:41:52 CEST

Date: Mon, 28 May 2001 22:41:52 +0200
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Køb af notebook

Munish Chopra wrote:

> Jeg overvejer lige nu at købe an laptop i løbet af den næste måned. Er
> der nogen der kender gode (og især billige) steder at købe dem?

Det kan jeg ikke hjælpe med, men jeg vil i hvert fald gerne advare
kraftigt mod Compaq samt minde dig om, at visse IBM-modeller ikke kan
køre FreeBSD, fordi de bruger FreeBSDs partionnummer til noget
hibernation.

HP OmniBook 6000 kan varmt anbefales - de er ikke superbillige, men du
får mere for pengene end hos f.eks. IBM og Compaq.

> Samtidig er det sådan at jeg flytter over søen midt i juli, så hvis der
> er nogen der har erfaring med strøm ville det være en hjælp.

De fleste maskiner leveres i dag med en strømforsyning, der er
ligeglad. Så skal du bare have den rigtige ledning. Men check inden du
køber.

> Endeligt kunne jeg tænke mig at vide, om der er nogen der har bestilt en laptop
> med amerikansk tastatur? Det vil jeg helst have...

Det kan de fleste leverandører sagtens klare - men det er normalt ikke
lagervare.

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark