socks proxy

From: Kenneth Karlsson (none@kak--odensevej.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 20 May 2001 - 23:28:57 CEST

From: "Kenneth Karlsson" <none@kak--odensevej.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: socks proxy
Date: Sun, 20 May 2001 23:28:57 +0200

Jeg roder lidt med sikkerhed og søger efter en socks proxy til freebsd, men jeg er lidt lost, der er et par enkelte i ports, men hvad er godt og hvad bruges derude.

En forklaring:
Netværket består at Win95/98/2000 klienter
Gateway er en Cisco 3640
FreeBSD bruges som mailrelay og squid proxy
Jeg laver transparent proxy via route map i 3640'eren
og nu ville jeg så gerne lukke for routing mellem netkortene i FreeBSD maskinen, men enkelte klienter har brug for POP3/telnet/NNTP o.s.v adgang.

Eksempler modtages med kyshånd (i overført betydning !)

/Kenneth Karlsson .. som udtaler sig på egne vegne (indtil det bliver beskattet).
-- "intet er så godt for successen som det rene svineheld !" -ukendt