Re: IBM Netvista A20 (model 6269-G1G) [LØST]

From: morten@pc89225.stofanet.dk
Date: Sun 20 May 2001 - 11:19:40 CEST

From: morten@pc89225.stofanet.dk
Date: Sun, 20 May 2001 11:19:40 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: IBM Netvista A20 (model 6269-G1G) [LØST]

On 20, maj, 2001 at 12:35:41 +0200, Munish Chopra wrote:
> [...]

Ja!

> Det er jo også Red Hat...men nej der er egentlig det samme på alle Linux
> distributioner (selv om jeg gerne vil pointere at Red Hat stinker for
> vildt). Det er egentlig ikke alt for besværlig...hvis man gemmer
> config-filen første gang er der kun minimale ændringer næste gang. Det er
> ikke helt så strømlinet som i FreeBSD, men det er ikke helt hen i skoven.

Debian's 'make-kpkg' er ret god også, men man kommer ikke udenom at køre
en 'make [config,menuconfig,xocnfig]'.

> Debian er alligevel den eneste Linux distro der kan bruges til noget som
> helst (og jeg har arbejdet med mange...). Slackware er også OK, hvis man
> ikke har noget imod at få snavsede fingre.

Nu kender jeg ikke Slackware, men mht. Debian har du fuldstændig ret,
det er den Linux der er mindst ringe ...
Og Red Hat lugter ... :-)

Hvorfor er det *altid* det der bliver konklusionen når man diskuterer
Linux distributioner?

Men BSD er nu rarere og nemmere at administrere det meste af tiden.
(udelukkende sagt for at få tråden tilbage på sporet :-)
(og så er det også rigtigt!) Amen.

        Morten

--
lynx -source http://pc89225.stofanet.dk/liebach/pubkey.asc | gpg --import -