Re: FreeBSD 4.1 på IBM Thinkpad 370C

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 May 2001 - 22:13:51 CEST

Date: Thu, 17 May 2001 22:13:51 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD 4.1 på IBM Thinkpad 370C
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk, bsd-dk@BSD-Dk.dk

Hej.

Prøv at køre en installation med FreeBSD 4.3 istedet.
Jeg havde en gang problemer med at installere FreeBSD
på en Toshiba-laptop, men den låste i starten af
installationen, 4.2 gik helt OK. Så dette er et
forsøg. Desuden har 4.3 fået flere funktionaliteter,
bl.a. PAM, en ide hentet fra Linux.

Hilsen
Claus

--- Palle Lyckegaard <none@PalleLyckegaard--e-noerd.dk.lh.bsd-dk.dk>
skrev: > Hej,

> jeg forsøger pt. at installere <subj>.
>
> Efter boot af kernel og diverse ressource konflikter
> er klargjort,
> finder installationen ud af at der findes PC-cards -
> helt fint....
>
> Problemet er nu, at tastaturet dødt/delvist
> omdefineret ("Y" = "Q"!!!)
>
> Jeg har fundet løsningen - problemet er at
> "scancodes" værdien i LINT(?)
> der skal sættes til "2" ifm. kompileringen af en ny
> frisk kerne.
>
> Jeg har desværre ikke adgang til en maskine, hvor
> jeg lave en ny kerne -
> [...]

Går mail for langsomt for dig?
Så prøv Yahoo! Messenger - her kan du i løbet af få sekunder udveksle beskeder med de venner, der er online.
Messenger finder du på adressen: http://dk.messenger.yahoo.com