FreeBSD 4.1 på IBM Thinkpad 370C

From: Palle Lyckegaard (none@PalleLyckegaard--e-noerd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 18 May 2001 - 00:47:18 CEST

Date: Thu, 17 May 2001 21:47:18 -0100
From: Palle Lyckegaard <none@PalleLyckegaard--e-noerd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD 4.1 på IBM Thinkpad 370C

Hej,

jeg forsøger pt. at installere <subj>.

Efter boot af kernel og diverse ressource konflikter er klargjort,
finder installationen ud af at der findes PC-cards - helt fint....

Problemet er nu, at tastaturet dødt/delvist omdefineret ("Y" = "Q"!!!)

Jeg har fundet løsningen - problemet er at "scancodes" værdien i LINT(?)
der skal sættes til "2" ifm. kompileringen af en ny frisk kerne.

Jeg har desværre ikke adgang til en maskine, hvor jeg lave en ny kerne -
kan nogen hjælpe med evt. en ny GENERIC kerne incl "scancodes = 2"på et
diskette image? - eller evt. et link til et sted???

mvh. Palle (FreeBSD newbie...)