Re: MTA

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 May 2001 - 14:01:08 CEST

Date: Thu, 17 May 2001 14:01:08 +0200
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: MTA

Jeg har netop prøvet Postfix, og installationen gik ganske smertefrit
som forventet.

Til andre interesserede, kan jeg fortælle at jeg gjorde følgende:

        # cd /usr/ports/mail/postfix
        # make install clean replace

Derefter ændrede jeg i /usr/local/etc/postfix/main.cf, hvilket vel tog
en 10-15 min. Så kopierede jeg min tidligere virtusertable ind i før
nævnte bibliotek, ændrede den lidt og kørte postmap virtual (der var det
navn jeg gav filen).

Alt ser ud til at virke, og jeg har netop kørt en relay-test på den med
samme resultat som ved Sendmail (alt bliver denied).

Sven Esbjerg wrote:

> Men alt i alt. Prøv de forskellige mailservere og find den der passer > til dit behov, men forvent ikke at andre altid bifalder det.

Ja, det er uden tvivl et fornuftigt råd. Og jeg tør da heller ikke sige
om jeg (trygt) vender tilbage til Sendmail. Det kommer lidt an på om jeg
kan vænne mig til Postfix, efter godt og vel 3 år med Sendmail.

Men det er absolut værd at prøve Postfix, hvis andre sidder og overvejer
det. Umiddelbart ser det også ud til at være ganske let at vende tilbage
til Sendmail, så man kan roligt prøve sig frem.

--
Med venlig hilsen
 Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>