set group ID on execution bit på FreeBSD

From: Mads Hugo Pedersen (none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 May 2001 - 10:46:08 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: set group ID on execution bit på FreeBSD
From: Mads Hugo Pedersen <none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 17 May 2001 10:46:08 +0200

Hej,

Jeg er stødt på en finurlighed som jeg ikke helt kan finde hovede eller
hale på...

Eksempel; jeg har følgende katalog:

drwxrwsr-x 3 madsp ftp 512 May 17 09:20 ftp/

Hvis jeg nu opretter et nyt katalog under ftp kataloget nedarves mit
sbit på gruppen ikke:

audi /disk1 % cd ftp
audi /disk1/ftp % mkdir test
audi /disk1/ftp % ls -l
total 2
drwxrwxr-x 2 madsp ftp 512 May 17 10:40 test/

Den sætter fint nok gruppen til ftp, men ikke sbit. Jeg opnår det
ønskede resultat hvis jeg laver det på en Solaris maskine...

Jeg kører FreeBSD 4.3-STABLE og mine diske er mountet således:

audi /disk1 % mount
/dev/ad4s1a on / (ufs, local, soft-updates)
procfs on /proc (procfs, local)
pid4007@audi:/pack on /pack (nfs)
/dev/ad4s1e on /disk1 (ufs, local, soft-updates)

/M@ds