cron PATH

From: Munish Chopra (none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 May 2001 - 21:28:26 CEST

From: "Munish Chopra" <none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: cron PATH
Date: Mon, 14 May 2001 21:28:26 +0200

Hey,

Jeg har prøvet at sætte min FreeBSD 4.3-STABLE til at lave en cvsup hver dag
kl. 10:15. Cron-tingen virker fint nok, men den kan desværre ikke lave
cvsup'en da dens PATH kun er /bin og /usr/bin. cvsup ligger i
/usr/local/bin. Nu kunne jeg jo godt bare fyre et symlink ind i /usr/bin,
men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man ændrer på Cron's PATH...

Men også bare ud af interesse...er det i sidste ende bedre at lave den
symlink eller udvide PATH? Altså sikkerhedsmæssigt eller hvad ved jeg.

Tak for hjælpen,

Munish