Re: Sendmail/Connection attempt to UDP 127.0.0.1:512

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 May 2001 - 12:09:59 CEST

Date: Mon, 14 May 2001 12:09:59 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Sendmail/Connection attempt to UDP 127.0.0.1:512
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk, "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Jeg har ingen erfaringer med Sendmail, da jeg aldrig
har brugt Sendmail. Jeg har haft en lignende erfaring
med Postfix, hvor man kunne slå det fra med kommandoen
biff=no i konfigurationsfilen main.cf.

Hvis du ikke har meget tid på at få Sendmail til at
opføre sig akkurat som du ønsker, kan en mulighed være
at du simpelthen skiftede fra Sendmail til enten
Postfix eller qmail. Begge er af nyere dato og har
langt bedre ydelse på samme hardware, end det Sendmail
kommmer i nærheden af.

Jeg forsøger ikke at prædike, forstå mig ret, nogle
bruger Sendmail med stort held, andre vil ikke røre
det med en ildtang, jeg hører til den sidste gruppe.
Jeg har som sagt ingen erfaringer med Sendmail, så
dette er fra min side af ingen opfordring til at
starte en diskussion vedr. mail-system.

Sendmail har visse fordele, bl.a. fordi det har været
omkring så længe. Bl.a. mht. virus-filtrering er der
lavede produkter som er designet til Sendmail, der må
man sætte det specielt op på Postfix.

Ønsker du at prøve Postfix, kan jeg hjælpe dig med
det. Andre kan sikkert træde til hvad qmail angår.

Hilsen
Claus

--- Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk> skrev: .lh.bsd-dk.dk>
Jeg har efterhånden været meget igennem, for at
> finde en løsning på de
> beskeder der dukker op, hver gang der modtages en
> mail.
>
> Beskederne er disse (vel næsten velkendte) i
> "/var/log/messages":
>
> - - - -
> May 14 10:12:14 server /kernel: Connection attempt
> to UDP 127.0.0.1:512
> from 127.0.0.1:4819
> May 14 10:51:17 server /kernel: Connection attempt
> to UDP 127.0.0.1:512
> from 127.0.0.1:4834
> May 14 11:08:09 server /kernel: Connection attempt
> to UDP 127.0.0.1:512
> [...]

Går mail for langsomt for dig?
Så prøv Yahoo! Messenger - her kan du i løbet af få sekunder udveksle beskeder med de venner, der er online.
Messenger finder du på adressen: http://dk.messenger.yahoo.com