Re: SV: Filoverførsel

From: Lasse Hillerøe Petersen (none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 13 May 2001 - 12:55:54 CEST

Date: Sun, 13 May 2001 12:55:54 +0200
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
From: Lasse Hillerøe Petersen <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: SV: Filoverførsel

>jeg kan også godt ændre det så de er på samme subnet men det gør ingen
>forskel, skal default gateway ikke også være den samme? det kan jeg ikke da
>den køre gennem 2 forskellige servere..

Hvordan/hvorfor???

>(Forklaring om Hvorfor.
>Min Internet udbyder tilbyder kun global IP, hvis du logger på gennem en
>anden server, og derfor skal du have en anden opsætning en den maskine som
>ikke har global IP.)

Kunne du gøre det _lidt_ mere klart? For mig lyder det underligt: Dine
maskiner sidder på en hub (altså samme fysiske net), har begge adgang til
Internettet (er din hub også en ADSL eller ISDN-router?) men den ene har et
andet subnet for at få en "rigtig" IP. Er det forkert konkluderet at den
anden så har en privat IP (fx 192.168.1.x)? Eller forbinder de med hver sit
modem til din udbyder? Ku' vi få nogle numre og streger på bordet? Din
netværksstruktur lyder lidt mystisk.

-Lasse