SV: Filoverførsel

From: Tomas Norre (none@Tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 13 May 2001 - 11:34:33 CEST

From: "Tomas Norre" <none@Tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: Filoverførsel
Date: Sun, 13 May 2001 10:34:33 +0100

kan jeg selv deffinere men routetabel ?

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: owner-bsd-dk@BSD-Dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@BSD-Dk.dk]På vegne af
Lasse Hillerøe Petersen
Sendt: 12. maj 2001 11:20
Til: bsd-dk@bsd-dk.dk
Emne: Re: Filoverførsel

>Hej..
>
>Kan jeg overføre filer gennem lokaltnetværk (HUB) fra min Unix OpenBSD box
>til min WindowsBOX, uden at den går på det globale net, og derfor er
>begrænset af min internet hastighed ?
>
>hvordan gøres det evt. for det må kunne gøres gennem TCP/IP eller noget.
Det
>bedste ville være FTP uden om det globale net, hvordan gøres det lettest ?
>ved at smække 2 netkort i serveren. ?

Det du lyder til at frygte er, at dine pakker skal gå over en router på den
anden ende af din Internetforbindelse fordi de ikke sidder på samme subnet?

Hvis de sidder på samme fysiske net, så burde det vel bare være et
spørgsmål om at fortælle det til maskinerne i deres routertabeller? Har du
prøvet traceroute fra din openbsd til din Windåse?

Men hvorfor er det nødvendigt for dig at de ikke er på samme subnet, når de
sidder på samme hub? Hvordan ser dit net ud?

-Lasse