Pakkeproblem

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 07 May 2001 - 14:03:11 CEST

Date: Mon, 7 May 2001 14:03:11 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Pakkeproblem

Jeg sidder og prøver at få mine pakker til at makke ret <=> opgradere
således at jeg forhåbentlig kan få nogen af de nye pakker til at virke.
Desuden er det en meget god øvelse i hvor meget man kan scripte sig til med
pakker.

Nå, men jeg er stødt ind i et irriterende problem. Jeg har en eller anden
gang installeret makedepend. Den er i en version som ikke er ny og jeg
ville derfor gerne afinstallere og derefter opgradere den. Det viser sig at
være umuligt med de normale pakkerværktøjer.
Kommandoen:
pkg_version | grep makedepend
resulterer i:
make: no target to make.
make: no target to make.
makedepend <

kommandoen:
pkg_delete makedepend
resulterer i:
pkg_delete: no such package 'makedepend' installed

Normalt har en pakke jo også et versionnummer...

Jeg har prøvet at installere den nye makedepend som opfører sig på samme
måde som den gamle - den kan dog fjernes med en: make deinstall

Nu er spørsgmålet: Hvad gør man ved pakke der opfører sig på ovenstående
måde?

Nu vi alligevel er ved det. Er der nogen der har en god fremgangsmåde til at
opgradere pakker på. Jeg har kørt lidt med FORCE_PKG_REGISTER=YES i
make.conf, men det giver mange duplikerede pakker (el. tribletter) og _det_
giver især problemer med Gnome-programmer. Det skal lige siges at jeg følger
STABLE og sidste nye pakketræ.

Sven