Re: HTML Re: Udskift Windows 2000 og IIS 5.0 med BSD

From: Lasse Hillerøe Petersen (none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 May 2001 - 21:23:36 CEST

Date: Fri, 4 May 2001 21:23:36 +0200
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
From: Lasse Hillerøe Petersen <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: HTML Re: Udskift Windows 2000 og IIS 5.0 med BSD

>Hvoffer det , vi er vel i danmark, og i danmark er det et "sv"ar og ikke
>et "re"ply !

(Og i Danmark skriver vi egennavne med stort begyndelsesbogstav...)

>Til kamp mod amerikaniseringen ! - og det var selvfølgelig en spøg, men en
>af grundene til at jeg helt har opgivet usenet er indlæg som Lasse's ....

Jeg tror indlæg af min slags er i mindretal på Usenet. Men som andre har
nævnt, skal det være Re: fordi standarden siger det, uanset hvad Microsoft
siger og gør. En mail/news-_reader_ applikation kan så _vise_
subject-headeren med SV: eller > (som jeg erindrer nn gør eller gjorde), et
ikon eller gerne hvad brugeren nu synes er passende. Men når den _sender_
et svar, skal der stå Re: og ikke noget andet.

Hvis du har det skidt med at det svarer til Reply, så gør som jeg: forestil
dig at det er en forkortelse for Respons. Et udmærket fremmedord på dansk.
I øvrigt kan jeg fortælle dig at jeg altid har været en ihærdig forkæmper
for nationale tegnsæt og slige særheder; tilbage i 1993 eller deromkring
lavede jeg fx en udgave af NewsWatcher newsreaderen til Mac, der kunne
poste ISO-8859-1 i MIME-format med 8bit encoding og sende mail med 7bit
quoted-printable (vores mailserver den gang var ikke 8bit clean, og det var
før ESMTP blev opfundet.)

Jeg har i øvrigt ikke opgivet Usenet; der er stadig mange gode grupper, som
aldrig er blevet ødelagt af den evige septembers løvfald.

-Lasse