RE: Udskift Windows 2000 og IIS 5.0 med BSD

From: Henrik Kramshøj (none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 May 2001 - 15:38:20 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@henrik.kramshoj--vigilante.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@BSD-Dk.dk'" <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Udskift Windows 2000 og IIS 5.0 med BSD
Date: Fri, 4 May 2001 15:38:20 +0200

Hej Jonas

Jeg brokker mig ikke over dårlig sikkerhed på NT, jeg lever af det :-)

Som du selv nævner er det administrationen der gør den store forskel på en
server, herunder
valg af stærke passwords, dvs IKKE root/root admin/admin.

Mht. til IIS har vi indtil nu haft RDS, Unicode og nu printing something
- Where do you want to get hacked tomorrow ?

Sammenligner man med en standard Apache er der efter min mening stor forskel
på at give
lidt for meget information (Apache) til at give en kommandolinie med userid
SYSTEM på en NT ...
- se bare Unicode hvor man skriver
/msadc/..%<indsæt_diller_daller>%../cmd.exe ... og får resultatet
præsenteret
pænt formateret i sin Internet Exploder :-)

Jeg gider ikke en OS krig, jeg ville blot advare dem af jer der
administrerer begge dele !
(Forøvrigt bruger anbefaler jeg folk at bruge OpenBSD hvis de vil have en
sikker server :-) )

God weekend

Henrik Lund Kramshøj - Der igen skriver fra arbejde, men udtaler sig på egne
vegne

henrik.kramshoj@vigilante.com
Security Engineer
VIGILANTe - Assuring Internet Security