Re: Fwd: "(newbie) startx fejl og mount af ext2fs disk" <none@root--pc89225.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk>

From: morten@hotpost.dk
Date: Sun 11 Mar 2001 - 12:47:31 CET

From: morten@hotpost.dk
Date: Sun, 11 Mar 2001 12:47:31 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fwd: "(newbie) startx fejl og mount af ext2fs disk" <none@root--pc89225.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk>

On 11, Mar, 2001 at 11:57:06AM +0100, Sven Esbjerg wrote:

> Jeg er ikke lige sikker på at jeg er 100% med på dit problem, men jeg kan da
> sige hvad jeg selv gør. Jeg har et PC-us-105 tastatur hvor ,./ tasterne
> er mappet til at blive til æøå når jeg holder Alt-Gr nede. Det gøre på
> følgende måde:
> i min .Xmodmap fil:

[snippety snip]

Ja, det er ærlig talt også en måde at gøre det på. :-)

Bemærk at jeg nu har både æ, ø og å!
Jeg fandt min gamle .xmodmap fil frem, skrev den nuværende keymap ud med
xkeycaps, og 'diff -u' ede dem.

Så var det bare at eksperimentere lidt, med det, og voila, mit keyboard
virker som jeg vil ha' det!

Det eneste problem var at M-TAB ikke virkede, men ved at sætte Sawmill
til at bruge M-Mod1-TAB til at cycle imellem vinduer virker det som
ønsket.
Alt er ikke rosenrødt, men det er tæt på!

Det tog kun ca. en times tid at finde ud af da jeg havde fået ideen.

Men tak for hjælpen! Nu skal jeg bare rode lidt med xdm ...

Mvh.
               Morten