Re: /stand/sysinstall og 18 GB diske ?

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 02 Mar 2001 - 17:56:24 CET

Date: Fri, 2 Mar 2001 17:56:24 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: /stand/sysinstall og 18 GB diske ?

On Fri, Mar 02, 2001 at 02:48:10PM +0100, Jimi Jørgensen wrote:
> Hej BSD'ere.
>
> Jeg har lige begået den synd at montere en 18 GB SCSI-3 disk i en af mine
> bokse.
>
> Muligvis som følge af dette vil fdisk/label fra /stand/sysinstall ikke
> længere acceptere at min maskine har en controller, som ellers har været
> genkendt før og er en helt almindelig Adaptec 29160.
>
> Hvis jeg bare bruger fdisk fra prompten kan den sagtens læse /dev/da0 (som
> bootdisken hedder) og /dev/da1 (som er den nye disk).
>
> Nogen som ved hvad der stikker den ?

FreeBSD 4.2 har ingen problemer med 18 GB diske, jeg har lige
installeret 2 maskiner i dag med 2 stk sådanne, hvilken version bruger
du ?

Hvilken version blev de installeret som, /stand/ bliver ikke opdateret
af en 'make world'

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.