RE: proftpd

From: Jeppe Liisberg (none@dsl49885--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 27 Jun 2001 - 11:37:12 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@dsl49885--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: proftpd
Date: Wed, 27 Jun 2001 11:37:12 +0200

hej igen...

> check lige kern_securitylevel i /etc/rc.conf eller
> /etc/defaults/rc.conf
>
> er ikke lige helt sikker hvor dybt de forskellige parametre
> stikker, men har bla. set "operation not permitted" i
> den forbindelse. prøv evt. at sætte den til -1, reboot
> og forsøg igen

det virker ikke :-(
Jeg lagde mærke til at proftpd siger det samme når man starter den
manuelt uden at være root, altså:

så jeg tænkte det måtte være xinetd der skulle suid til root, men
#chown u+s /path/to/xinetd fungerede heller ikke...

jeg prøvede også.

#chown ug+s /path/to/proftpd

Jeg er lidt på bar bund her... nogle der har ideer eller links til
steder om chown eller proccess-rettigheder!???

- Jeppe