Re: Workstation.

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Jun 2001 - 13:46:33 CEST

Date: Sat, 23 Jun 2001 13:46:33 +0200
From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Workstation.

On Thu, 21 Jun 2001 22:33:48 +0200
Munish Chopra <none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> GNOME:

Gnome virker på mig lidt som et roddet kludetæppe, men virker ok hvis man
kan leve med at der lige er dette og hint småting der ikke liiige virker
fordi hvert gnomeprogram gerne vil bruge netop en eller anden lib der ikke
er bagudkompatibel for de andre programmer der bruger det osv. osv..

Har i lang lang tid været min fortrukne DE bortset fra de lange lange
perioder hvor der var noget der var seriøst "broken", hvilket vil sige fra
da jeg skippede Slackware til fordel for FreeBSD og indtil Gnome 1.4 kom
;).

Problemet er vist lidt at der ikke rigtig er nogen fra FBSD involveret i
Gnome.

> KDE:

Har længe ignoreret KDE2. Syntes det var for koldt, klinisk, rent. Og
havde mit hyr med at få det til at funke (indtil 2.1). Men de sidste par
måneder har jeg udelukkende kørt KDE2 og bliver mere og mere glad for det.
Hver dag opdager små nye niftige ting i KDE2. Og Konqueror er for sej! ;)

Eneste der irriterer mig er at jeg ikke kan hitte ud af hvodden jeg får
adgang til Gnome-menu'er. At jeg ikke kan få Flashplayer til at funke
under Konq. Og at Everybuddy af en eller anden besynderlig grund ikke
rigtig vil fungere med KDE2....

> Blackbox:

Lækker WM. Mangler bare liiiiiige sådan en startbar i bunden og mulighed
for bedre navigering (bbpager?).

> WindowMaker:

Kan ikke lide de der kæmpe klodser rundt om hele skærmen...

> Enlightenment:

Underlig fisk. Synes ikke den er særlig navigerbar. Ser flot ud, men et
eller andet udefinerbart irriterer mig ved det.

Og hvorfor glemmes IceWM altid når talen kommer på WM'er? En lille
letvægts WM med god menu-tilgang og nem at navigere rundt i (har sådan en
startbar-tingest).

Personligt kegler jeg rundt imellem Gnome/sawfish, KDE2, BlackBox og IceWM
alt efter mit humør og temperament! ;)

Bjarne