Re: Workstation. KDE2 og OpenBSD

From: Morten Liebach (none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Jun 2001 - 11:17:59 CEST

From: "Morten Liebach" <none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 22 Jun 2001 11:17:59 +0200
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Workstation. KDE2 og OpenBSD

On 22, Jun, 2001 at 09:52:22AM +0200, Henrik Kramshøj wrote:
> [...]
> indhentet det store forspring som KDE havde. (flames > /dev/null :-) )
>
> Hvilken BSD du vælger er i nogle sammenhænge ligegyldigt, men hvis
> du sidder på et offentlig net, eller bare et kollegienet med 100+ maskiner
> vil jeg anbefale at du fortsætter med OpenBSD da de har ekstremt fokus
> på sikkerhed.
>
> På OpenBSD har jeg savnet nogle af "workstation" programmerne, men
> i version 2.9 er det meste med på CD'en (eller i prekompilerede
> packages) - blandt andet KDE2 !
>
> Jeg har prøvet mange window managers, men vender altid tilbage til KDE

 KDE2 er god, men på min 300MHz/128MB 7200rpm ATA-33 maskine er det
 simpelthen for langsomt, YMMV.

 Blackbox finder jeg meget køn og lækkert minimalistisk, og Blackbox kan
 vist også compiles med en --enable-kde ell. lign option så den kan
 bruges istedet for kwm.

 Men lige så snart noget bliver alt for GUI'sk mister jeg tålmodigheden!
 ;-)

 w3m er en glimrende browser, mutt er den perfekte email klient, og vim
 er perfekt, også i en xterm ... hvad mere kan man ønske sig?

 Hvis man i w3m finder en side der er for grafisk kan man bare starte
 den primære, sekundære eller tertiære browser op fra den, og musens
 scrollwheel virker også i den, og den kan sættes til at bruge
 $LESS[OPEN,CLOSE] så den kan page komprimerede filer og hvad man nu har
 i det script, jeg bruger den til næsten alt, også som $MANPAGER osv.

 Der var i øvrigt lige et lille problem med w3m og nogle MIME headers
 hvis man surfer ind på en ondskabsfuld website, der er en patch
 vistnok, men jeg har ikke lige undersøgt det nærmere.
 Den mail er desværre ikke i arkivet endnu ...

 Men som i nok kan se, i *kan* ikke leve uden w3m! :-)

> Bare min mening

 Og ovenfor var bare min, imens jeg sidder og keder mig på arbejdet ... :-)

 Mvh.
         Morten

--
"There are trivial truths and there are great Truths.
 The opposite of a trivial truth is obviously false.