Re: Problemer med installation på ATA

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 14:56:38 CEST

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Problemer med installation på ATA
Date: Thu, 21 Jun 2001 14:56:38 +0200

> Jeg er ved at prøve at installere FreeBSD på en halvgammel Compaq
> Deskpro-maskine, der skal til at lave noget fornuftigt. I den sidder en 9
> GB ATA/IDE-disk, som det hele skal ind på.
Jeg har haft samme problem med en compaq maskine med en 10.2Gb fujitsu disk.
Jeg løste problemet ved at skifte disken da jeg så at compaq havde en
firmware opdatering til den liggende. Jeg ville se om det løste problemet
med en anden disk, og kom aldrig lige tilbage til at opradere disken.

> Fejlen opstår med både 4.1-RELEASE og 4.3-RELEASE. Installerer fra cd rom.
Jeg prøvede med en 3.5.1 - den fejlede ikke. Selv med den underlige disk.

> Er der nogen, der har et godt bud på, hvad den har gang i?
Uhmm. Compaq er underligt. Det skal man vist enten leve med eller købe noget
andet.

... Dennis