Re: Enable gateway!!?

From: Søre (none@ses--stodderbulen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 23:10:52 CEST

From: "Søre" <none@ses--stodderbulen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Enable gateway!!?
Date: Mon, 18 Jun 2001 23:10:52 +0200

Nu kan det godt være jeg har misforstået spørgsmålet. Men hvis du har en
Cisco 677 (underlig lille sag) kan du for så vidt bare lave lidt
portforwarding til de porte du skal benytte udefra. Cisco 677 har også en
lille "pakke-filterfunktion" som du kan lege med.
Personligt har jeg en Cisco soho77, med 4 maskiner bag, hvor jeg rensede
hele nattabellen inden jeg satte nogle maskiner "ud på nettet", og lavede
derefter de forwardinger der skulle til. Man kan da godt køre fra routeren
(via nat) til freebsd'en, og så natte engang til. Men jeg syntes nu det
virker lidt uoverskueligt :)
Men det bare min mening

Du kan læse lidt mere om portforwardinger på 677'eren på
http://www.paikin.dk

Mht. Samba - er det encrypted passwordsder skal slås til du mener.
Jeg har aldrig nogensinde fået Windows 2000 til at snakke med en samba uden
at slå det til. Men så længe det virkder, er jeg glad :)

Mvh Søren