Re: Enable gateway!!?

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 22:16:40 CEST

Date: Mon, 18 Jun 2001 22:16:40 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Enable gateway!!?

On Mon, Jun 18, 2001 at 09:52:06PM +0200, Jeppe Liisberg wrote:

> OK...
>
> cybercity
> |

> wan
> Cisco 677
> lan 10.0.0.1
> |

> r10 10.0.0.2
> BSD-box "Einar"
> x10 192.168.0.1
> |
> |-----------------------|
> w2k 192.168.0.2 mulighed for flere maskiner
>
> Einar skal være samba-server, gateway IP-filter/firewall og senere www-
> og mail-server

Så skal Einar lave NAT, se det link som Michael sendte.

> (jeg ved jeg burde have en firewall for sig selv, men bare ikke lige nu
> :-( )
>
> Jeg har skrevet einar ind i winnt's hosts-filer og omvendt. jeg kan
> pinge begge einars interfaces fra w2k'en men ikke routeren, derfor må
> det være gateway-funktionen der ikke virker.

Hvis Einar ikke laver NAT (hvilket den allievel skal for at
Internet virker), så skal routeren have en route tilbage til
192.168.0.0 nettet, men det kan du undvære når du laver NAT

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.