Re: Hvordan kan det være..?

From: ccc19839@vip.cybercity.dk
Date: Sat 16 Jun 2001 - 18:46:03 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: ccc19839@vip.cybercity.dk
Subject: Re: Hvordan kan det være..?
Date: Sat, 16 Jun 2001 16:46:03 GMT

Hej Thomas,

Filen eksistere garanteret på din maskine, men
LD kan bare ikke find library'et ved runtime.

Prøv at lede efter filen:
   find / -name "limbysqlclient.so.*" -print

når du ved hvor mysql har placeret library'ene skal
du bruge ldconfig til at sætte dem ind i en "hints"
fil. Læs eventuelt man filen (man ldconfig)

Håber at det hjælper ellers skriv igen,
Bo Helleskov

> Hej..
>
> Hvordan kan det være at jeg kan installere mit mysql og
det virker perfekt
> det kørte hele dagen i går. så var jeg nød til at
shotdown, pga.
> workstation'en skulle bruge grafikkortet derfra fordi det
blev svedt af.

> Men nu virker lo... sku ikke igen..
>
> w3# httpd
> /usr/libexec/ld.so: httpd: libmysqlclient.so.10.0: No
such file or directory

> og når jeg vil starte mysqld
>
> w3# safe_mysqld
> /usr/libexec/ld.so: my_print_defaults:
libpthread.so.14.20: No such
> file or directory
> Starting mysqld daemon with databases
from /var/mysql
> 010616 12:08:17 mysqld ended
>

> Hvorfor kan det ikke bare rebootes uden den skal lave
fejl. og hvad skyldes
> fejlen ud over at filen ikke eksistere.. for det må den
jo have gjort i går.