Konqueror, java, flash and everything...

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 14:33:54 CEST

Date: Thu, 14 Jun 2001 14:33:54 +0200
From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Konqueror, java, flash and everything...

On Thu, 14 Jun 2001 10:51:17 +0200
"Morten Liebach" <none@morten--pc89225.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Jeg prøvede med både 'java' og '/usr/local/bin/java' som jvm i
> konquoror indstillinger. /usr/local/bin/java er godt nok et link, det
> kunne være jeg skulle prøve med den rigtige PATH til java.
> Det må vente til jeg kommer hjem, lige nu er jeg på ssh til maskinen
> her.

Hmm... ved ikke hvodden OpenBSD installere men i 'Path to java executable,
or java' har jeg /usr/local/linux-jdk1.3.1/bin/java hvor
/usr/local/bin/java blot peger på førnævnte. Vagt inde i mit lille hovede
*mener* jeg at kunne huske at jeg pegede på sidstnævnte, hvilket ikke
virkede.

Måske det er det du oplever?

> Men hvis det kan funke, er der så også mulighed for at Flashplayer kan
> virke i konqueror?

Jeg har prøvet både med den officielle linux-flash og så libflash, begge
vil konqueror ikke acceptere. Den libflash som er i FreeBSD's ports er dog
en ældre en, men jeg har ikke haft held med at kompilere nyere versioner.
Et eller går galt og jeg har ikke talentet til at hitte ud af hvad.

> Den består af både en .so og en .class fil, og hvad
> med RealPlayer?

Tja, RelaPlayer kører helt fint her.

> OpenBSD, multimedie OS'et!! ;-)

Nja FreeBSD klarer det nu også meget godt. ;)

Bjarne