Problem med ntp

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 14:45:23 CEST

Date: Wed, 13 Jun 2001 14:45:23 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Problem med ntp

Jeg har lidt af et problem med ntp. Jeg har en server der tidligere var
bag NAT hvor ntp fungerede fint. Nu har serveren fået en rigtig IP adresse
og skulle fortsætte med at kunne køre ntp. Den kan dog ikke komme i kontakt
med ntp serverne. Netværket er (indrømmet) lidt kryptisk, men jeg vil prøve
at skitsere det kort.

Internet <-> OBSD-Router/Firewall/NAT <-> 2xAlteon failover switche <->
Server

Alteon switchene sidder i på et 192.168 netværk, men der rutes fra
OBSD maskinen til Alteon switchene og videre med rigtige IP-adresser. Dette
går fint med DNS, SMTP, HTTP, NFS etc. (lad være med at spørge om sikkerhed -
det er i orden). Nuvel der åbent for udp port 123 på OBSD boksen og i alteon
switchene. Når jeg tcpdumper kan jeg se pakkerne løbe gennem de forskellige
systemer og ud på nettet, men jeg få aldrig et svar tilbage. Pakkerne ser
umiddelbart korrekte ud. De har korrekt afsender, modtager, port osv.

OpenBSD boksen er af version 2.8 og serveren er en Sun med Solaris 8 (10/00)
med sidste patch til xntpd.

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?

Jeg har tcpdump plus ipf.rules, men ønsker ikke at poste dem til
maillinglisten.

Sven