mærkelig ld

From: Bo Helleskov (none@helleskov--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Jun 2001 - 14:02:43 CEST

Date: Wed, 13 Jun 2001 14:02:43 +0200
From: Bo Helleskov <none@helleskov--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: mærkelig ld

Hej alle,

Jeg pt. problemer med LD (GNU ld 2.10.1). Jeg prøver på at linke et program
med et library (archive) som ligger i /usr/local/pgsql/lib og hedder
libpq.a.

Path'en til library er sat in i /etc/defaults - ldconfig_paths for elf.
og efter boot kan jeg bruge strings til at læse /var/run/ld-elf.so.hints
og se
at path'en er der i. Endvidere har jeg sat path'en ind i
/etc/ld-elf.so.conf og mit
system er default sat til ELF i /etc/objformat.

Men når jeg forsøger at bruge ld med følgende kommando for jeg en fejl:
  gcc -g -o filen filen.o -lpq

Fejlen er: /usr/libexec/elf/ld: cannot find -lpq

Jeg har også prøvet at sætter ld_library_path men sammen fejl alligevel.

Håber at nogen kan hjælpe, da jeg er ved at blive vanvittig.

Bliver /etc/ld-elf.so.conf egentlig brugt i freebsd ?? eller bruger
freebsd udelukkende
/etc/defaults/rc.conf ??
Bruger startup-scriptene ikke læse den ? og bruge den til at configurere
library path'ene ??

Mens jeg husker det, så kører jeg FreeBSD 4.3-STABLE

Hilsen,
Bo