sendto(ep0, 224.0.0.1): Host is down

From: Mikkel Hesselager Blanné (none@blanne--spamfilter.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 10 Jun 2001 - 21:16:53 CEST

From: Mikkel Hesselager Blanné <none@blanne--spamfilter.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: sendto(ep0, 224.0.0.1): Host is down
Date: Sun, 10 Jun 2001 21:16:53 +0200

Hejsa

Jeg har nu haft det samme problem med både OBSD 2.8 og 2.9. Når jeg starter
routed får jeg fejl som i subj. De kommer løbende, uanset om der er
aktivitet på netværket eller ej. Desuden kommer de for begge de netkort jeg
har siddende (2 stk. 3c509). Det er meningen at boxen skal stå mellem
lokalnettet og en adsl router, og bare være gateway til at starte med (mhp.
at køre altq).
Jeg har prøvet på en helt ren installation, og der sker det samme. Er der
noget jeg mangler at konfigurere? Selv om fejlene bliver ved med at komme
fungerer serveren fint som gateway så længe routed kører. Jeg har forstået
at 224.0.0.1 har noget med multicasting at gøre, men det er vist også alt
;-)

Jeg håber på lidt mere respons her end jeg fik på comp.unix.bsd.openbsd.misc
(Ingen svar overhovedet!).

Mvh Mikkel Blanné