Re: HTML duer ikke til Internettet (Was: Netscape er død !)

From: Munish Chopra (none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 08 Jun 2001 - 11:53:08 CEST

Date: Fri, 8 Jun 2001 11:53:08 +0200
From: Munish Chopra <none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HTML duer ikke til Internettet (Was: Netscape er død !)

On Fri, Jun 08, 2001 at 12:15:59AM +0200, Jonas Meyer Rasmussen wrote:
> Tillad mig at komme til genmæle over dit indlæg.

> Hvad er det så lige man bruger ting som LaTeX til?
> Er ideen med HTML ikke bare at udveksle informationer?

NEJ. LaTeX er typesetting, det er noget helt andet. HTML blev udviklet
af Tim Berners-Lee & Co. for at udveklse "scientific documents" over et
netværk.

LaTeX: skal ligne sig selv over det hele, pænt formateret, blah blah.

HTML: er nærmest blevet 'voldtaget' for at de skal kunne gøre hvad det
gør i dag. De fleste folk der har været til en større web-konference
inden for de seneste fem år ved hvad jeg taler om. HTML er en 'hack'.

--
-Munish