Re: weird routing stuff ?!

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 22:55:07 CEST

Date: Wed, 6 Jun 2001 22:55:07 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: weird routing stuff ?!

On Wed, Jun 06, 2001 at 10:35:37PM +0200, Kenneth Karlsson wrote:

> Er det en bug ??

Nej.

> eller er det min viden om IP der er for lille ?

> mail# route -n get 172.16.29.1
> route to: 172.16.29.1
> destination: default

Ergo den matcher default routen, fordi det er host routes du har
tilføjet, hvis du ikke bruger en classfull netværks adresse, eller
en netmaske, så antager den at det er en host route.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.