Re: SV: Mysql Reinstall Error

From: Morten Liebach (morten@hotpost.dk)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 22:53:17 CEST

Date: Wed, 6 Jun 2001 22:53:17 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Mysql Reinstall Error
From: morten@hotpost.dk (Morten Liebach)

On 6, Jun, 2001 at 09:08:57PM +0100, Tomas Norre wrote:
> Hej..
>
> Nu er det sådan jeg køre OpenBSD 2.8 så hvordan skal jeg refere til linie
> cvsup.dk.FreeBSD.org, skal FreeBSD bare skiftes ud med OpenBSD ?

Nej!

I OpenBSD bruges cvs.

Slet alt i /usr/ports på nær /usr/ports/distfiles (din downloadede
source) først. Så kører du:

# export CVS_RSH='/usr/bin/ssh'
# export CVSROOT='anoncvs@anoncvs.no.openbsd.org:/cvs'
# cd /usr
# cvs -z9 checkout -rOPENBSD_2_8 ports

Og efter nogen tid (over en time) er den færdig. -z9 er optional, den
option komprimerer data.

Nemmere er det nok bare at hente
ftp://ftp.inet.no/pub/OpenBSD/ports.tar.gz og pakke den ud i /usr

Der er en cvsup port til OpenBSD, men jeg har ikke prøvet den, der er et
mirror i .de og .uk svjh.

Læs http://www.se.openbsd.org/anoncvs.html (lang) og
http://www.se.openbsd.org/cvsup.html, der er også lister over servere.

Mvh.
        Morten

PS: Jeg kan varmt anbefale dig at opgradere til 2.9, filsystemet er
blevet *meget* hurtigere, det vil også give dig de nyeste ports, og så
er der en god grund til at bruge cvs som beskrevet, bare uden
'-rOPENBSD_2_8' på.