Re: dump(8) syntaks

From: Lars Josephsen (none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 15:50:29 CEST

Date: Wed, 6 Jun 2001 15:50:29 +0200
From: Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: dump(8) syntaks

On Wed, Jun 06, 2001 at 03:36:40PM +0200, Piet Seiden wrote:
> have lavet backup af forkert. Min intention var total backup af et
> SCSI-drev (da0s1) og jeg gav kommandoen
>
> /sbin/dump -0u -f /dev/sa0

> man-pages er identiske i deres eksempler, kan jeg ikke se, hvordan jeg skal
> specificere at det er hele disken, der skal tages backup af. Er der en, som

Alle de man pages, du har læst, har været korrekte: Du kan ikke tage
backup af hele disken, på en gang. Dump kan kun tage backup af et
filsystem ad gangen, så du er nødt til at gøre følgende:
/sbin/dump -0u -f /dev/nsa0 /dev/da0s1a
/sbin/dump -0u -f /dev/nsa0 /dev/da0s1d
/sbin/dump -0u -f /dev/nsa0 /dev/da0s1e
/sbin/dump -0u -f /dev/nsa0 /dev/da0s1f
etc.

Husk at bruge /dev/nsa0, så båndet ikke spoler tilbage mellem
hvert filssystem.
Det smarteste er selvfølgelig at lægge alle ovenstående kommandoer
i et script, som du så kalder, for at tage backup af hele disken.

M.v.h.

Lars

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Mathematics and Physics