dump(8) syntaks

From: Piet Seiden (none@piet--seiden.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 06 Jun 2001 - 15:36:40 CEST

Date: Wed, 6 Jun 2001 15:36:40 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Piet Seiden <none@piet--seiden.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: dump(8) syntaks

Jeg har fået et ældre (HP C1533A) DDS2 drev forærende til min FreeBSD
server og vil så gerne lave en komplet backup af i al fald det ene 4GB
drev. Derfor har jeg læst lidt om dump(8) i man-pages og forsøgt mig med at
få det til at køre. Det tog imidlertid kun 55s at udføre den kommando, som
jeg gav, så jeg har formodentlig specificeret de filsystemer, som jeg vil
have lavet backup af forkert. Min intention var total backup af et
SCSI-drev (da0s1) og jeg gav kommandoen

/sbin/dump -0u -f /dev/sa0

som så tilsyneladende kun sendte indholdet af '/' over på båndet. Da alle
man-pages er identiske i deres eksempler, kan jeg ikke se, hvordan jeg skal
specificere at det er hele disken, der skal tages backup af. Er der en, som
lige kan pipe den korrekte kommando til mig?
På forhånd tak!

Piet.

Piet Seiden, Frederik IIs Vej 4, 3400 Hillerød
Tlf: 4824 5444 E-mail: piet@seiden.dk