Re: MySql Databaser

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 23:00:37 CEST

Date: Tue, 05 Jun 2001 23:00:37 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: MySql Databaser

Phil Regnauld wrote:

> Selv om jeg foretrækker PgSQL, har jeg ofte ikke brug for de mere
> advanceret funktioner (rollback, transactioner, osv.) -- det har
> de fleste ikke.

Men ordentlige constraints og foreign keys er altid rare at have. Det
fanger så mange fejl i ens kode, som man måske ikke ville have opdaget,
før der lå en masse skrammel-data i databasen. Hvis du designer dine
tabeller rigtigt med de rigtige constraints er det simpelthen ikke
muligt at proppe forkert data i.

> Og dokumentation af MySQL er meget up-to-date.

Jep, det må man sige. De har en streng politik om at man dokumenterer,
inden eller mens man implementerer features, ikke bagefter.
PostgreSQL-holdet er også blevet rigtigt gode til at holde dokumentation
up-to-date: http://www.postgresql.org/idocs/.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton