Re: kryptering til .htaccess med bdes

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 23:00:09 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: kryptering til .htaccess med bdes
Date: Tue, 05 Jun 2001 23:00:09 +0200
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@FOEPJIBLGGAKNKEADFGIAEPGCDAA.christian--dalager.com.lh.bsd-dk.dk>, "Christian Dal
ager" writes:
>Hej
>Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man bruger bdes til at kryptere
>passwords til .htaccess?
>Jeg kan ikke helt gennemskue den kryptiske manpage.

Det kan du vist ikke bruge bdes til så vidt jeg ved, den bruges
til kryptering med DES. Passwords er scramblet, dvs at de ikke
kan decrypteres igen.

Du skal bruge biblioteksfunktionen crypt(3) for at få scramblet et
password.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956