Re: MySql Databaser

From: Munish Chopra (none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Jun 2001 - 12:17:57 CEST

Date: Tue, 5 Jun 2001 12:17:57 +0200
From: Munish Chopra <none@chopra--runbox.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: MySql Databaser

On Tue, Jun 05, 2001 at 12:58:40AM +0200, Morten Liebach wrote:

> Jeg er selv temmelig grøn på området, og jeg er ved at lære PostgreSQL.
>
> Jeg har fundet
> http://www.ca.postgresql.org/docs/aw_pgsql_book/index.html
> meget lærerig, i hvert fald de første kapitler ... men hvorvidt det
> hjælper mht. MySQL ved jeg desværre ikke.

Nu har jeg egentlig ikke videre lyst til at starte en flamewar, men
*hvis* du har brug for en database der virkelig kan håndtere noget og er
100% ACID-compliant, så skal du have fat i PostgreSQL eller SAP DB - jeg
ved iøvrigt ikke om SAP DB kompilerer med alt det gamle legacy kode.
Hvis du har tænkt dig at lege med XML i fremtiden, så er dbXML en
mulighed. MySQL er uden tvivl den mest populære af open source
databaserne, og til mindre projekter gør den da også sit job meget godt,
men der mangler stadig nogle ting...

--
-Munish