Re: mutt, procmail, imap (WAS: Re: Mail (Pine) - OpenBSD 2.8)

From: Michael Lyngbøl (none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 03 Jun 2001 - 07:06:19 CEST

Date: Sun, 3 Jun 2001 07:06:19 +0200
From: Michael Lyngbøl <none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mutt, procmail, imap (WAS: Re: Mail (Pine) - OpenBSD 2.8)

On 02.06.2001 23:55:40 +0000, Hroi Sigurdsson wrote:

> Nu jeg kigger på det ser det ud til at være noget
> Courier-IMAP-specifikt. Der ligger nogle .folder.subfolder dirs i
> ~/Maildir sammen med nogle courierimapsubscribed og courierimapuiddb
> filer.

> Altså blot unix mbox-format under et Maildir? Det var egentlig det jeg
> ville undgå..

Nej, jeg har blot en stak mailbox filer jeg ikke har gidet konvetere til
Maildir-format.

> Hvordan får jeg postfix til at levere mails til Maildir i stedet for
> /var/mail/$USER? DEFAULT=~/Maildir/ i .procmailrc ser ikke ud til at
> have effekt.

Fra min ~/.procmailrc:

PATH=/bin:/usr/bin:/usr/local/bin
FORMAIL=/usr/local/bin/formail
MAILDIR=$HOME/mail #you'd better make sure it exists
#LOGFILE=$MAILDIR/procmail-log #recommended
#ORGMAIL=$HOME/Mailbox
#DEFAULT=$HOME/Mailbox
ORGMAIL=$HOME/Maildir/
DEFAULT=$HOME/Maildir/

Jeg har saa regler a la:

:0c
* ^TO((freebsd-)?arch|ipfw|questions|current|net|hackers|security|stable)@freebsd.org
FreeBSD/

Bemaerk (som Jan skriver) trailing /, hvilket bevirker at procmail
smider det i et Maildir (som oprettes hvis det ikke existerer).

/Michael

--
Michael Lyngbøl -- michael at lyngbol dot dk
TDC Tele Danmark, DataNetworks, IP section