Re: FreeBSD firewall problem

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 30 Jan 2001 - 16:38:01 CET

Date: Tue, 30 Jan 2001 16:38:01 +0100
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD firewall problem

Michael Rasmussen wrote:
> Der står faktisk noget i den stil i starten af rc.firewall, helt præcist:
>
> - - - -
> # Suck in the configuration variables.
> if [ -r /etc/defaults/rc.conf ]; then
> . /etc/defaults/rc.conf
> source_rc_confs
> elif [ -r /etc/rc.conf ]; then
> . /etc/rc.conf
> fi
> - - - -

Ja, men det fungerede ikke rigtigt på min 4.1 installation. Pga. et
problem ifm. source_rc_conf blev /etc/rc.conf ikke læst. Jeg har lige
prøvet det på en 4.2 installation, hvor det virker som det skal. Hvis du
vil afprøve det, så prøv at indsætte

echo "RC.CONF"

i din /etc/rc.conf og kør /etc/rc.firewall som script. Så kan du se, om
/etc/rc.conf læses som den skal.

Ved du med sikkerhed, om /etc/rc.firewall bliver kørt eller ej? Det sker
normalt fra /etc/rc.network hvis firewall_enable=yes i rc.conf.

Dine kerne-options ser umiddelbart tilforladelige ud (jeg er dog
langtfra overguru på det område).

Prøv evt. at eksperimentere lidt med at køre ipfw manuelt for at se, om
det virker.

mvh. jfk

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Inform@ticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: 8672 0093