Re: FreeBSD firewall problem

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 30 Jan 2001 - 09:45:35 CET

Date: Tue, 30 Jan 2001 09:45:35 +0100
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD firewall problem

Michael Rasmussen wrote:
> Men alligevel ignorerer FreeBSD fuldstændig filen "/etc/rc.firewall"
> under opstart, hvilket jeg ikke forstår.
> Burde man ikke kunne se resultatet via "ipfw list" kommandoen, når
> maskinen er startet? (der vises ingen fejl under opstarten, så vidt jeg
> kan se).

Jeg har haft et lignende problem. Der er en subtil fejl i
opstartsscriptene, der gør at rc.firewall ikke indlæser rc.conf. Såvidt
jeg husker, rettede jeg det ved at ændre begyndelsen af rc.firewall, så
rc.conf altid læses, hvis den eksisterer:

# Suck in the configuration variables.
if [ -r /etc/defaults/rc.conf ]; then
        . /etc/defaults/rc.conf
fi
if [ -r /etc/rc.conf ]; then
        . /etc/rc.conf
fi

/jfk

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Inform@ticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: 8672 0093