Re: ATM25 kort

From: Brian A. Knudsen (none@brian--diku.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Jan 2001 - 02:59:06 CET

From: "Brian A. Knudsen" <none@brian--diku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ATM25 kort
Date: Wed, 24 Jan 2001 02:59:06 +0100

hop lige til bunden, hvis du vil læse mit spørgsmål :)

Har du den kørende på en pro@ccess løsning ? Hmmmm jeg har prøvet med 99 og 600 Følgende sker:

booter .. kernen er i live .. fint
pnp detect ... lanai findes og den korrekte irq vises ... fint

efter fdc detection eller deromkring, så brager den ned med en 'got cell delineation kernal: page fault' .. -boom- .. knap så fint. Samtigt kunne jeg undre mig over at den bootede fint uden atm stikket i kortet .. ( med med kortet i) .. men fejlen sagde noget i retning af cell deleation fault, så det lyder lidt beslægtet.

da jeg prøvede med 603, så virkede det. jeg kan så ikke sige om det skyldes denne handling, eller alle de andre ting jeg ellers har rodedet med, men for mig ser det ud til at 603 var det korrekte antal cells

/usr/src/sys/dec/ic/lanaireg.h :
#define LANAI_PCR_SPEED 603

well, well, well ... kortet er detected, og maskinen er ikke crashet, det er jo næsten for godt .. dernæst prøver jeg påpede stok's guide, at man skulle sørge for at man brugte en ny PPP og at atm.c kom med i makefilen .. Har jeg måske lavet en fejl ved at 'bare' skrive atm.c ind i SRC strengen, før de andre filer. Ved ikke om det er korrekt, men den compilerede.

[/usr/src/usr.sbin/ppp/ppp/]
make
make install

 ... og så kommer jeg ikke rigtig videre ..

rettede /etc/ppp/ppp.conf til, så den mindede om stok's, men det virker somom jeg har miset noget med PPPoA tingen, for den brokker sig over device beskrivelsen og siger at der skal være mindst et : i devicet eller noget i den retning, virkelig irriterende heheh

-help-

spørgsmål / anmodning:

Gider en af jer der kører 256/256 eller bare teledanmark og fast ip ikke dumpe ifconfig -a og ppp.conf i min retning ??? Det ville være en STOR hjælp.

Det skal lige siges at jeg brugte authname og authkey svarende til mit gamle netexpress aboo .. har det noget at sige ?

- Brian