Disable harddisk spindown?

From: Mads Hugo Pedersen (none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Jan 2001 - 13:31:46 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Disable harddisk spindown?
From: Mads Hugo Pedersen <none@madsp--miba.auc.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: 18 Jan 2001 13:31:46 +0100

Hej,

Jeg har sat en lille hjemme filserver op med tre ide diske og FreeBSD
4.2-stable. I BIOS er apm slået fra og jeg har ikke enablet det i min
kerne. Problemet er bare at de to data diske (kører raid 1 via vinum)
spinner ned efter et stykke tid, og det ønsker jeg ikke.

Det er første gang jeg installerer FreeBSD på ide diske, ellers kører
jeg med scsi. Jeg har søgt og søgt på diverse maillinglister og mail
arkiver for at få den til at lade være med at spinne ned, men har ikke
fundet noget.

Nogle forslag?

/M@ds

--