APC SmartUPS og FreeBSD?

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Jan 2001 - 22:04:13 CET

Date: Mon, 15 Jan 2001 22:04:13 +0100
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: APC SmartUPS og FreeBSD?

Kære BSD brugere,

Jeg har i længere tid kigger jer over skuldrene her på listen, da jeg
har leget lidt med FreeBSD på en ældre maskine. Mest for at se det lidt
an, inden jeg installere det på min private Intranet-server (der i
øjeblikket kører RedHat Linux).

I forbindelse med skiftet til FreeBSD, vil jeg anskaffe en UPS, så
maskinen er beskyttet mod strømsvigt. Jeg har fundet frem til, at den
rette UPS, m.h.t. til mit strømforbrug, vil være en APC SmartUPS 700Va
(den skal også trække en hub og en router, derfor denne størrelse).

Men kan sådan en, uden de store problemer, snakke med FreeBSD, og er der
nogle der har erfaring med det?

Jeg har søgt lidt på bl.a. Google, og fundet frem til to programmer der
hedder henholdsvis "upsd"[1] og "apcupsd"[2], hvor det sidste ser mest
interessant ud. Dog ser det ikke umiddelbart ud til, at det virker med
FreeBSD. Men OpenBSD står på listen, og det er vel ikke så forskelligt
fra FreeBSD?

1) <http://www.danae.demon.co.uk/software/upsd/index.html>
2) <http://www.sibbald.com/apcupsd>

På forhånd mange tak for hjælpen.