Re: APC SmartUPS og FreeBSD?

From: Michael Rasmussen (none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2001 - 10:45:57 CET

Date: Tue, 16 Jan 2001 10:45:57 +0100
From: Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: APC SmartUPS og FreeBSD?

Michael Lyngbøl wrote:

> Såfremt den er udstyret med et serielt interface.

Det skulle den være :)

> Jeg har med held brug upsmon (/usr/ports/sysutils/upsmon), både med
> Smart-UPS 1000 og 2400'ere:

Javel, upsmon kendte jeg ikke. Det ser meget interessant ud.

Jeg har dog lige en enkelt spørgsmål mere. Hvis man nu siger at der
bliver strømsvigt, og upsmon lukker maskinen ned når UPS'en er ved at
løbe tør for strøm, vil maskinen så automatisk starte igen, når strømmen
kommer igen?

Efter hvad jeg har læst mig til, skulle apcupsd gøre dette, ved at
unmounte ens filsystem uden at slukke maskinen, hvorved den automatisk
vil starte når strømmen kommer igen. Men er det klogt at gøre dette?

Endnu engang tak for svaret. Jeg glæder mig til at eksperimentere med
det :o)

--
Med venlig hilsen
 Michael Rasmussen <none@michael.r--grafisk.dk.lh.bsd-dk.dk>