Lang tid før ssh får forbindelse

From: Søren [stdrrbulen.dk] (none@ses--stodderbulen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 11 Jan 2001 - 04:36:29 CET

From: "Søren [stdrrbulen.dk]" <none@ses--stodderbulen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Lang tid før ssh får forbindelse
Date: Wed, 10 Jan 2001 19:36:29 -0800

Jeg har et lidt underligt problem, jeg ikke forstår så meget af. Når jeg
skal ssh'e (ssh1 el. ssh2 - det gør ingen forskel) fra min wintendo2000
maskine til min Freebsd 4.1 box, tager det ca. 30 sekunder, før jeg kan
logge ind - lokalt. Netværket er sat op statisk med 10.0.0.x adresser, og
subnettet er C Klasse. På samme maskine kører proftpd på port 21, og
forsøger jeg at logge ind der med en ftp-klient, er det samme problem.
Apache er også indstalleret - Men det volder ingen problemer på port 80.
Maskinerne er begge sat til en hub (10Base-T), og Cybercity's lille cisco
router tildeler os lidt båndbredde til verdenen. Det gør ingen forskel, om
hvor vidt routeren er pillet fra, eller sat til. Heller ikke, om jeg bruger
min lille hub eller en switch.

Er der nogle der har været ude for noget lignende, Eller er der en måde man
kan "måle" på hvad der sker ?

det skal lige siges, at jeg havde samme problem på både Debian (Potatohead)
& Redhat &.0 - 6.2)

Jeg har skiftet netkort, kabler osv osv -Intet vil få det tili at virke :(

Med Venlig Hilsen / Kind Regards

----
Søren Elleby Sørensen
Stodderbulen.dk - Because We Care