Opstart af Deamons (Service)

From: Rasmus Jensen (none@info--nttech.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 03 Jan 1998 - 21:17:19 CET

From: "Rasmus Jensen" <none@info--nttech.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Opstart af Deamons (Service)
Date: Sat, 3 Jan 1998 21:17:19 +0100

Først skal jeg lige høre om jeg har forstået det rigtigt at det der i NT
hedder en service i UNIX hedder en deamon?

Mit næste spørgsmål er så hvordan laver laver et script der når jeg logger
ind med root automatisk starter Apache og ProFTPD

jeg har prøvet at se om der var nogle parametre man kunne bruge når jeg
manuelt starter servicen, men har ikke fundet noget.

De tutotials jeg har læst, skriver de at man bare skal skrive F.eks. proftpd
for at starte den pågældende service, men jeg skal skrive ./proftpd, skyldes
det den shell jeg bruger?

Mvh
Rasmus