Re: Shell script

From: Soeren Schroeder (none@sch--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Jan 2001 - 09:31:35 CET

Date: Wed, 03 Jan 2001 09:31:35 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Soeren Schroeder <none@sch--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Shell script

At 02-01-01 22:17 +0100, you wrote:

>Muligvis et simpelt spørgsmål ....
>
>Jeg har et shell script som ud fra crontab en gang i minuttet mailer alle
>tekst filer som ligger i et bestemt bibliotek og derefter mv'er filerne til
>en anden folder. Nu er der bare ikke altid noget der skal mailes, og derfor
>fejler mv kommandoen selvsagt. Den fejlmeddelse der kommer mailes til root
>... jeg gider bare ikke se alle de fejlmeddelser .... hvordan får jeg
>fjernet dette ?
>
>Og nej det bruges ikke til spam, det bruges til at sende statusmeddelser og
>ordrebekræftelser fra Concorde og Navision !

lad shell finde ud af om der er filer at maile/flytte. Hvis der ikke er
nogen, udføres løkken ikke:

cd $ordre_dir
for fil in *.txt
do
   cat $fil | mail -s "concorde/navision spam" kenneth@work
   mv $fil $gem_lortet_dir
done

--
Søren Schrøder  -  sch@cybercity.dk  -  PGP-key available on request
      "To define recursion, we must first define recursion."